De pottenbakker

06-11-2018

Hij vormt ons tot wie wij horen te zijn, door onze moeilijkheden leren wij vertrouwen op Hem. We zoeken Zijn Stem wanneer het moeilijk word. Vaak wanneer er geen problemen zijn in ons leven, hebben we geen verlangen om Zijn stem te horen. 

Onbewust brengen we minder tijd door met Hem als alles goed gaat. Hier heb ik mezelf al vaak op betrapt. Maar God weet hoe Hij je aandacht kan krijgen en jou terug attentief kan maken aan Zijn Stem. God dringt zich niet op, Hij neemt alleen de plaats in in je leven die jij Hem geeft. Hij is geen dief, geen tiran en geen dictator Hij is God, die de aarde en de hemel maakte. Die jou en mij maakte, wij horen thuis in Zijn groot plan. 

Hoe geweldig is dat. Om deel te mogen maken van Zijn plan.

Hij de pottenbakker en wij zijn het klei. Hij weet exact wat Hij doet. Wij kunnen in alle rust op Hem vertrouwen. Hem laten werken met ons en aan ons. Hij leert mij meer en meer over mijzelf. Ik leer hoe ik mijn eigen wil los moet laten, niet teveel te willen. Hij opent mijn ogen voor de leugens die ik dagelijks voorgeschoteld krijg. Zijn Stem spreekt in mijn hart, vertrouw op Mij, jij bent vrij. 

Ik wil dat Hij mij kneed en maakt zoals zijn plan is. Ik wil niet in de weg staan van mijn gezegend leven door te luisteren naar leugens of door te kijken naar de wereld. 

Moeilijkheden vormen ons tot wie we moeten zijn. Iedereen zijn pijn is anders en iedereen heeft een andere strijd te vechten. Maar onze pijn en strijd horen erbij, dit heeft allemaal te maken met hoe God ons wil veranderen. Wij hebben elk ons doel op deze wereld. En alles wat we meemaken doorheen ons leven, vormt ons. Soms stort het klei in omdat het niet de juiste richting ging en niet mooi werd. Maar uiteindelijk als Zijn handen ingrijpen word het een prachtig stuk. Gemaakt met liefde, geduld en genade.

Dank U Jezus.

Ik hou van U.

Ik geef alles over aan U.

God's zegen!

X



Laatste berichten in onze blog

Ontdek het laatste nieuws
 

Eenzaamheid

10-11-2018

Wat is het soms zwaar, alleen naar de kerk gaan elke week. Niet kunnen praten over de liefde die je overspoelt van Jezus. Niet op volle volume gospel muziek te laten spelen.

Mozes dacht niet van zichzelf dat hij de farao kon overhalen om zijn mensen te laten gaan. Alhoewel God zelf tot hem sprak, nog geloofde hij niet dat hij het zou kunnen. Wat kunnen wij mensen soms weinig vertrouwen hebben..

Hij vormt ons tot wie wij horen te zijn, door onze moeilijkheden leren wij vertrouwen op Hem. We zoeken Zijn Stem wanneer het moeilijk word. Vaak wanneer er geen problemen zijn in ons leven, hebben we geen verlangen om Zijn stem te horen.

uw koninkrijk kome
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin